Jak zaplanować przyszłość finansową ?

Każdy powinien zdawać sobie sprawę z nadchodzącej przyszłości i różnych wydatków finansowych...
Warto zabezpieczyć się pod względem materialnym, aby nie doszło do sytuacji kryzysowych, których negatywne skutki mogłyby wpłynąć na nasze życie.

Jak więc to zrobić ? Czego oczekujemy od swoich finansów w dorosłym już życiu? Jaki status chcemy osiągnąć na emeryturze? Jak będą przedstawiały się nasze koszty życia? Jakie będą nasze dodatkowe obciążenia?

Warto zacząć od analizy własnych przychodów... Powinniśmy w pierwszej kolejności skalkulować ile środków jesteśmy w stanie odłożyć bez odmawiania sobie wszystkich przyjemności.
Jeżeli wyznaczymy pewne środki, musimy zająć sie doborem odpowiedniego miejsca ich ulokowania.

Jedną z opcji jest LOKATA w banku.
Pozwoli ona nam na wzrost pieniędzy, którego nie uzyskamy trzymając je zwyczajnie w domu...
Nim wybierzemy bank do którego wpłacimy pieniądze warto przejrzeć wiele ofert i zapoznać się z ich oprocentowaniem i warunkami umowy.
Po wybraniu odpowiedniej lokaty powinniśmy skrupulatnie wpłacać pieniądze co miesiąc aby zyskać żądany efekt.

Kolejnym przykładem mogą być inwestycje w rzeczy materialne typu: samochody, działki, złoto itp.
Posiadając nadmiar pieniędzy można je zainwestować w rzeczy w.w. daje nam to korzyść materialną, a w przyszłości, gdy dopadnie nas nagła sytuacja  (choroba, ślub dziecka...) możemy je sprzedać, uzyskują potrzebne pieniądze.

Następnym przykładem jest inwestycja w kupno mieszkań, które można potem wynająć i mimo straconych wcześniej środków, one zwrócą się a nawet będziemy mieć z tego zysk.

Ostatnią opcją inwestycji przez nas zaoferowanej jest "inwestycja w akcje i obligacje" 
Chcąc kupić  papiery wartościowe musimy zgłosić się do biura maklerskiego, tam zakładamy rachunek inwestycyjny składający się z dwóch części:
*rachunku gotówkowego
*rachunku papierów wartościowych
Składając zlecenie kupna/sprzedaży zaznaczamy tam:
*dane osobowe
*rodzaj i ilość papierów wartościowych
*cenę i termin ważności zlecenia
Zlecenie to jest kierowane elektronicznie na Giełdę Papierów Wartościowych, tam makler specjalista dokona zakupu. Jeżeli dojdzie do transakcji to informacja o tym wędruje do Banku Rozrachunkowego i Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, gdzie są one rejestrowane w formie zapisów komputerowych. Z Giełdy Papierów Wartościowych informacja trafia dfo biura maklerskiego a z biura do klienta. :)
Ten sposób umożliwi nam zarobek jeśli giełda będzie nam sprzyjać.

Tym sposobem poznaliśmy kilka ważnych w naszym życiu inwestycji, które pomogą nam zaplanować naszą przyszłość finansową .







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz